torstai 17. maaliskuuta 2011

Nuoruuden nöyryytys

Tämä on livetarina vuosien takaa, joka palautui mieleeni, kun tapasin tämän tarinan miehen uimahallissa. *hymy*

Olin silloin kuudentoista. Ja seurustelin ensimmäisen aviomieheni kanssa. Silloin emme tosin olleet naimisissa, mutta kuten blogistani on voinut lukea, olin aika uskoton tyttöystävä ja aviovaimokin. 

Niin, olin siis kuudentoista, mutta villi ja levoton lapsi jo silloin. Ja en mitenkään pihi tavarastani, kuten en kyllä ole vieläkään. Mutta asiaan, sillä tämähän menee ihan jaaritteluksi. 

Poikakaverini oli silloin töissä eräällä kauppamatkustajalla. Vanhempi mies, olisiko silloin ollut ehkä parikymmentä vuotta minua vanhempi, ja todellinen pukki. Olin kuullut monet tarinat siitä, miten hän työmatkoillaan nai milloin mitäkin huoraa missäkin hotellissa tai autossa jne. Ilmeisesti hyvinkin suosittu naisten mielestä, mutta minusta...no, nuoren tytön silmissä, vanha ja lihava ja ei millään tavalla kiihottava. 

Tämä mies oli luvannut poikakaverilleni, että järjestää saunaillan tälle, kun työt olivat sujuneet todella mallikkaasti kaiken kesää. Olisi luvassa saunomista, hyvää ruokaa ja viinaa tietysti. Ja viinahan se oli, mikä poikakaverini sinne parhaiten veti paikalle. Minut oli sitten lupa ottaa aveciksi mukaan, kun eihän tyttökaveria voi jättää kotiin ruikuttamaan.

Ajeltiin tämän vanhan pukin mökille, tuonne syvään hämeeseen, metsäteitten perukoille. Auto tyhjäksi, ensimmäiset pullot juotavaa esiin ja saunan lämmitykseen. Minä sain toimia ns. sisähengettärenä ja laitella ruokia esille, kun miehet lämmittivät saunaa. Poikakaverillani oli aina ollut tyyli, että jos ilmaista viinaa on tarjolla, niin sitä sitten kiskotaan koomaan asti, ja ei se kaukaa hakenut nytkään. Seurasin huolestuneena miten humala alkoi nousta, mutta onneksi sauna ja syöminen hiukan hidasti hänen tahtiaan.

Kävimme yhdessä saunassa, siis minä ja poikakaverini, mutta hän jäi sitten vielä saunomaan tämän pomonsa kanssa. Minä menin sisään ja tissuttelin hissukseen pomon minulle väsäämää drinksua. No joo, kossua ja colaa se kai oli, tai jotain yhtä arkista suomalaisten ilolientä. 

Kun miehet tulivat saunasta, oli poikakaverini jo aikamoisessa tuiskeessa. Mutta iltaa istuttiin ja turistiin mitä turistiin. Kun sitten nukkumaan piti käydä, niin olihan se poikakaveri kännissäkin jonkinlainen panija ja ainahan minä auliisti pillua annoin. Nukkumajärjestyksestä sen verran, että tämä pomo kyllä nukkui samassa huoneessa, joten minkäänlaista näkö- tai kuulosuojaa ei ollut.

Kun poikakaverini sitten aikansa tuhrattuaan, eihän siitä todellisuudessa mitään tullut, kierähti pois päältäni, niin viereisestä sängystä kuului: "Nyt on sitten kaiketi minun vuoroni?" Minä jähmetyin siihen paikkaan. Katsoin poikakaveriani kysyvän näköisenä, mutta hän vaan kohautti olkiaan ja mutisi jotain, minkä tulkitsin niin, että HÄN oli luvannut, että minä annan pillua pomolleen kanssa.
Olin aivan mykistynyt. Jaa että minun pitäisi tuolle ällöttävälle vanhalle pukille pillua antaa?

Viereisestä sängystä kuului nyt jo tiukempaan sävyyn: "Eikös se sopimus näin ollut?" Poikakaveri töni minua kohti tuota vanhaa pukkia, ja sanoi, että nyt on vaan paras mennä.

Pöydällä vieressäni oli avattu kossupullo. Otin siitä kunnon rohkaisuryypyt ja kiipesin sen pukin peiton alle.

No, vanhana ja taitavana panomiehenä, kyllähän se mies minut vikisemään laittoi, nuoli, sormetti, nussi ja väänsi asentoon jos toiseen ja tyydytti itsensä lopulta laukeamalla sisääni. Mutta se nöyryytys, että minut laitettiin maksumieheksi tälle poikakaverin ryyppyreissulle, pomon pantavaksi ja hyväksikäytettäväksi, sitä poikakaveri ei anteeksi pyydellyt, ei ikinä. Ja tuskin edes kuuli mitä kaikkea se vanha pukki minulle teki, vaan sammui onnellisena humalaansa.

Eikä asiasta keskusteltu sen jälkeen, ei sen enempää pomon kuin poikakaverinkaan kanssa. Mutta uudelleen en samanlaiselle reissulle mukaan suostunut. Sanoin vaan poikakaverille, että antaa sille vanhalle pukille vaikka persettä, mutta minun pilluuni se ei enää koskisi.


Uimahallissa tämä samainen vanha pukki sanoi minulle ensi töikseen, ettei ikinä unohtaisi, miten minä vikisin nautinnosta (YÖK!!!) hänen allaan, ja kuinka sain vieläkin tämän vanhan pukin kalun kovenemaan pelkästä ajatuksesta.
Jos jokin minua siinä vanhassa pukissa naurattaa, niin se on se, että SE kuului todellakin katkarapukerhoon, ja minun vikinänikin taisi olla aika hyvää feikkausta, koska vanha tekijä ei sitän huomannut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti